3 הטעויות הגדלות ביותר בהדרכת מערכת

הדרכת מערכת מהווה כ70% מההדרכה המתבצעת בארגונים. ועדיין רוב הלומדים "מצביעים ברגלים" ומחפשים אמצעי תמיכה אחרים. להלן 3 טעויות נפוצות בהדרכת מערכת:

  1. מדריכים פיצ'רים ולא תהליכים- כאשר מלמדים יכולת של מערכת בלי להסביר את ההקשר, הסיכוי שהלומד יזכור את הפעולה בזמן אמת הולך וקטן. למדו את המשתמשים כיצד להשלים משימות במערכת דרך התהליכים העסקיים, ולא "מה כל כפתור עושה"
  2. יש רק דרך אחת- כאשר מלמדים דרך אחת לביצוע תהליך אנחנו שוללים מהלומדים את ההיכרות האמיתית של הממשק והיכולות שלו. הסבירו ללומדים מה צריך להתבצע, תנו להם להתנסות ולגלות את הדרכים השונות.
  3. מלמדים את מבנה הממשק ולא את משמעות הנתונים. אנחנו מקפידים להסביר היכן נמצא התפריט, אוריינטציית המסך והשדות. לחילופין, התמקדו בחשיבות הערכים, המידע והנתונים הקיימים במערכת, הלומדים כבר יכירו את הממשק בכוחות עצמם.

1,193 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.

דילוג לתוכן